7. žiadosť o platbu
Zdržanie a/alebo nesplnenie jedného míľnika ohrozuje podanie celej žiadosti
o platbu Európskej komisii, t.j. vyplatenie 761 212 461,02 EUR.
Národná implementačná koordinačná autorita pravidelne vyhodnocuje plnenie míľnikov a cieľov z časového i obsahového hľadiska.
Aktualizácia stavu implementácie: 5.12.2025
Míľniky/ciele
Zvýšenie kapacít Slovenskej inšpekcie životného prostredia
Komponent 4 – Dekarbonizácia priemyslu
Investícia 2: Zabezpečenie fungovania procesov Slovenskej inšpekcie životného prostredia naviazaných na dekarbonizáciu
Investícia zahŕňa:
1. nové vozidlá inšpekcie vybavené kancelárskou a meracou technikou, najmä na inšpekciu ochrany ovzdušia, ochrany vôd a odpadového hospodárstva;
2. renovované priestory budov inšpekcie, okrem iného vrátane zateplenia priestorov alebo obnovy sanitárnych systémov.
MŽP SR
Q2 2025
Upravené F-odbory
Komponent 6: Dostupnosť, rozvoj a kvalita inkluzívneho vzdelávania
Reforma 4: Úprava F-odborov
Zoznam F-odborov sa upraví po vyžiadaní informácií od profesijných organizácií.
MŠVVaM SR
Q2 2025
Odstránenie architektonických bariér na stredných školách
Komponent 6: Dostupnosť, rozvoj a kvalita inkluzívneho vzdelávania
Investícia 1: Debarierizácia školských budov
Na 135 stredných školách sa znížia architektonické bariéry.
MŠVVaM SR
Q2 2025
Počet nemocníc zapojených do systému centrálneho riadenia
Komponent 11: Moderná a dostupná zdravotná starostlivosť
Reforma 3 Centralizácia riadenia najväčších nemocníc
Systém centrálneho riadenia bude zahŕňať 19 štátom kontrolovaných nemocníc v pilotnej fáze.
MZ SR
Q2 2025
Zriadenie jedného subjektu pre duševné zdravie a rozšírenie kompetencií združenia psychológov
Komponent 12: Humánna, moderná a dostupná starostlivosť o duševné zdravie
Reforma 1: Koordinovaná medzirezortná spolupráca a regulácia
Zriadi sa rada vlády, ktorej úlohou je koordinovať politiku v oblasti duševného zdravia na všetkých ministerstvách.
Za vedenie registra psychológov zodpovedá profesijná komora psychológov.
Štúdia, ktorá mapuje epidemiologickú situáciu duševných porúch na Slovensku, bude predložená do odborného časopisu s cieľom budúceho publikovania.
MZ SR
Q2 2025
Počet osôb s absolvovanou odbornou prípravou v oblasti starostlivosti o duševné zdravie
Komponent 12: Humánna, moderná a dostupná starostlivosť o duševné zdravie
Investícia 8: Vzdelávanie personálu v zdravotníctve
336 osôb, ktoré pracujú v oblasti starostlivosti o duševné zdravie, absolvuje odbornú prípravu.
V rokoch 2021 až 2023 sa bude prevádzkovať národná linka podpory duševného zdravia.
MZ SR
Q2 2025
Rozšírenie a obnova domácej ošetrovateľskej starostlivosti
Komponent 13: Dostupná a kvalitná dlhodobá sociálno-zdravotná starostlivosť
Rozšírenie a obnova kapacít následnej starostlivosti a ošetrovateľskej starostlivosti
Zriadi sa najmenej 11 nových agentúr domácej ošetrovateľskej starostlivosti a najmenej 80 existujúcich agentúr domácej ošetrovateľskej starostlivosti sa dovybaví.
MZ SR
Q1 2025
Rozšírenie a obnova siete mobilných hospicov (ukazovateľ: počet poskytovateľov nových a prestavaných hospicov)
Komponent 13: Dostupná a kvalitná dlhodobá sociálno-zdravotná starostlivosť
Rozšírenie a obnova kapacít paliatívnej starostlivosti
Technické vybavenie 26 mobilných hospicov, podpora nových aj existujúcich jednotiek.
MZ SR
Q1 2025
Uplatňovanie pravidla „1 in – 2 out“, zásady ochrany pred neopodstatneným goldplatingom a ex post hodnotenia existujúcej regulácie
Komponent 14: Zlepšenie podnikateľského prostredia
Investícia 1: Kapacity na reformy na zníženie regulačného zaťaženia
Pre predkladateľov legislatívnych a nelegislatívnych materiálov sa uskutočnia kurzy odbornej prípravy týkajúce sa uplatňovania pravidla „1 in – 2 out“, zásady ochrany pred neopodstatneným goldplatingom a ex post hodnotenia existujúcich regulácií.
MH SR
Q2 2025
Nadobudnutie účinnosti legislatívnych a procesných zmien
REPowerEU
Reforma 1 – Čiastkové opatrenie 1: Legislatívne a procesné zmeny na zrýchlenie vydávania environmentálnych povolení
Legislatívnymi zmenami sa zefektívnia postupy pre projekty v oblasti obnoviteľných zdrojov energie podľa zákonov o EIA a IPKZ zavedením jednotného procesu, ktorý zahŕňa posúdenie vplyvu na životné prostredie a iné posúdenia spolu so stavebným povolením, čím sa vytvorí integrované povolenie. Udelenie stavebného povolenia závisí od ukončenia konania o udelení stavebného povolenia. Právne predpisy zabezpečia, aby existovalo jasne stanovené právo dotknutej verejnosti odvolať sa proti rozhodnutiam vydaným podľa zákona o EIA.
V prípade projektov, ktoré nebudú podliehať integrovanému postupu, sa povoľovací proces zjednoduší aktualizáciou a prepojením existujúcich registrov a informačných systémov. SIŽP sa stane orgánom zodpovedným za uvedený jednotný proces.
Právomoc posudzovať vplyvy navrhovanej alebo zmenenej činnosti a vydávať integrované povolenie prechádza na SIŽP. Na tento účel sa zavedie nová právomoc pre jednotlivé orgány v rámci štruktúry SIŽP, pričom regionálne inšpektoráty budú slúžiť ako prvostupňový orgán a ústredie SIŽP bude určené za druhostupňový orgán pre posudzovanie vplyvov na životné prostredie v súvislosti s obnoviteľnými zdrojmi energie.
Prahové hodnoty uvedené v prílohách k zákonu o EIA sa upravia tak, aby sa urýchlili postupy posudzovania vplyvov na životné prostredie v prípade geotermálnej a veternej energie. Namiesto povinného posudzovania vplyvov na životné prostredie bude pri inštalácii jednotlivých veterných turbín s výkonom od 0,1 do 1 MW (vrátane) potrebné zisťovacie konanie podľa zákona o EIA. Pokiaľ ide o geotermálnu energiu, zisťovaciemu konaniu podľa zákona o EIA podliehajú vrty s hĺbkou viac ako 300 m (vrátane).
Novelizovaným zákonom o EIA sa zavádzajú nové záväzné a vynútiteľné lehoty pre všetky konania podľa zákona o EIA a vytvára sa „čiastočne špecializovaná štátna správa“ pre konania podľa zákona o EIA. Pre všetky projekty v oblasti obnoviteľných zdrojov energie s výnimkou vodnej energie nesmie povinné posúdenie trvať dlhšie ako osem mesiacov a zisťovacie konanie dlhšie ako tri mesiace.
MŽP SR
Q2 2025
Posúdenie trajektórií udržateľného využívania biomasy a dodávok biomasy na Slovensku
REPowerEU
Reforma 1 Čiastkové opatrenie 5: Príprava posúdenia trajektórií udržateľného využívania a dodávok biomasy na Slovensku na obdobie 2025 – 2035
Ministerstvo životného prostredia uverejní posúdenie trajektórií udržateľného využívania biomasy na Slovensku a ich vplyvov na záchyty spojené s využívaním pôdy, so zmenami vo využívaní pôdy a s lesným hospodárstvom, biodiverzitu, ako aj na kvalitu ovzdušia na Slovensku v období do roku 2035. Vplyv na kvalitu ovzdušia sa bude posudzovať na základe dostupných údajov, a ak to bude relevantné, v hodnotení sa identifikujú nedostatky v dostupnosti údajov.
Posúdenie poskytne odporúčania na usmernenie budúcich investícií do biomasy. V posúdení sa vyhodnotí stav chránených oblastí a lesných ekosystémov, emisie skleníkových plynov spojené s pestovaním, so spracovaním a s prepravou biomasy a zahrnutý bude aj vplyv dovozu biomasy z iných krajín.
MŽP SR
Q2 2025
Opatrenia na podporu zavádzania vodíka
REPowerEU
Reforma 2 – Čiastkové opatrenie 2 – Akčný plán pre vodík
Ako súčasť priaznivých podmienok akčného plánu pre vodík prijmú slovenské orgány legislatívne opatrenia a technické opatrenia týkajúce sa výroby vodíka z obnoviteľných zdrojov, noriem skladovania vodíka, jeho priemyselného a energetického využitia a rôznych druhov jeho prepravy.
Slovensko najmä zmení svoj legislatívny rámec tak, aby stanovilo ciele pre palivá z obnoviteľných zdrojov nebiologického pôvodu.
Legislatívne opatrenia prijme Národná rada Slovenskej republiky a nadobudnú účinnosť najneskôr do 31. decembra 2025.
Zoznam opatrení bude vychádzať zo zoznamu legislatívnych opatrení a technických noriem pripojených k akčnému plánu pre vodík. Vláda SR prijme strategický dokument týkajúci sa vodíkového ekosystému Slovenska. V strategickom dokumente sa stanovia priority rozvoja národného vodíkového ekosystému a ciele v oblasti čistého vodíka na rok 2050 na základe scenárov výrobnej bilancie, spotreby vodíka a bilancie dovozu a vývozu vodíka v rámci európskej vodíkovej prepravnej siete.
MH SR
Q2 2025
Stratégia spravovania budov štátnej správy
REPowerEU
Reforma 4: Spravovanie budov štátnej správy
V stratégii spravovania budov štátnej správy sa vymedzia nástroje a postupy na:
I) správu fondu budov štátnej správy a zvýšenie miery jeho využitia;
II) zvyšovanie energetickej efektívnosti, dosahovanie úspor energie a zvyšovanie využívania energie z obnoviteľných zdrojov a riešení šetrných k životnému prostrediu a
III) zníženie celkových nákladov spojených s užívaním budov.
Súčasťou stratégie bude prehľad súčasných regulačných, finančných a prevádzkových rámcov pre štátne budovy a prijme ju vláda. Stratégia bude zahŕňať aj štúdiu na zmapovanie systémov a nástrojov na podporu obnovy spolu s návrhmi na ich optimalizáciu a odporúčania týkajúce sa postupov hĺbkovej obnovy a energetického manažmentu.
ÚV SR
Q2 2025
Rozsah renovovanej podlahovej plochy policajných budov s cieľom znížiť energetickú náročnosť budov (v m²)
Komponent 16 – Boj proti korupcii a praniu špinavých peňazí
Investícia 2: Vybavenie a digitalizácia Policajného zboru – Obnova budov
Podpísané preberacie protokoly pre obnovu 45 000 štvorcových metrov v policajných budovách sa dodajú spolu s energetickým hodnotením projektu a energetickými certifikátmi, ktoré preukazujú úsporu energie v priemere najmenej 30 %.
MV SR
Q2 2025
Verejné výzvy na zriadenie nových ambulancií primárnej starostlivosti
Komponent 11: Moderná a dostupná zdravotná starostlivosť
Investícia 1 Podpora otvárania nových ambulancií primárnej starostlivosti
Vyhlásenie verejných výziev na zriadenie nových ambulancií primárnej starostlivosti všeobecných lekárov v ôsmich regiónoch:
- Bratislavský kraj,
- Trnavský kraj,
- Trenčiansky kraj,
- Nitriansky kraj,
- Žilinský kraj,
- Banskobystrický kraj,
- Prešovský kraj,
- Košický kraj.
MZ SR
Q2 2025
Elektronizácia postupov udeľovania povolení na pobyt s cieľom zjednodušiť postupy pre verejnosť
Komponent 16 - Boj proti korupcii a praniu špinavých peňazí
Investícia 2: Vybavenie a digitalizácia Policajného zboru – nové alebo modernizované moduly Informačného systému evidencie cudzincov (IS ECU)
Nové alebo modernizované moduly informačného systému evidencie cudzincov sa dodajú s týmito kľúčovými funkciami: rozšírené digitálne bezpečnostné prvky v rámci podávania žiadostí o pobyt pre štátnych príslušníkov tretích krajín, predlžovania pobytu, registrácie pobytu pre obyvateľov Európskej únie, elektronizácie žiadosti o vydanie dokladu, oznamovacích modulov a elektronizácie komunikácie v priebehu konania.
MV SR
Q4 2024
Modernizácia súdneho IT vybavenia pre zamestnancov súdov
15 – Reforma justície
Investícia 2: Digitalizácia a analytické kapacity
Dodanie 24 000 kusov moderného IT vybavenia na súdy (okrem iného nové notebooky, dokovacie stanice, monitory, telefóny a licencie MS Teams). Okrem toho dodanie digitálnych technológií pre súdy na efektívne vedenie pojednávaní a konaní na diaľku.
Patria medzi ne:
- sieťové servery na centrálne ukladanie sieťových komponentov a informačných systémov,
- sieťové karty na podporu videokonferenčnej technológie,
- sieťové komponenty a stredisko wifi: rozsiahle siete (WAN), miestne siete (LAN), infraštruktúra WiFi, firewally, správa identity a kontextovej bezpečnosti a virtuálne súkromné siete (VPN),
- videokonferenčná technológia: serverová platforma, ako aj videokonferenčný hardvér.
MS SR
Q2 2025
Počet organizovaných hackatónov
Komponent 17 – Digitálne Slovensko
Investícia 5: Programovacie maratóny (hackatóny)
Zorganizuje sa 17 hackatónov. Do hackatónov sa zapojí orgán verejnej správy a zástupcovia týchto kategórií: startupy, iné spoločnosti, výskumné inštitúcie, univerzity a ich študenti a iní odborníci.
Víťazné tímy poskytnú svoje riešenia verejnej správe. S orgánmi verejnej správy sa podpíšu zmluvy o poskytnutí finančných prostriedkov na realizáciu riešení hackatónov.
MIRRI SR
Q3 2025